Jak nie oszaleć podczas conference calls

[vc_row gap=”20″ equal_height=”yes” content_placement=”middle” css=”.vc_custom_1539443881300{margin-top: 0px !important;border-top-width: 0px !important;padding-top: 0px !important;}”][vc_column css=”.vc_custom_1539443908287{margin-top: 0px !important;border-top-width: 0px !important;border-right-width: 2px !important;border-bottom-width: 2px !important;border-left-width: 2px !important;padding-top: 0px !important;padding-bottom: 50px !important;border-left-color: #dd9933 !important;border-right-color: #dd9933 !important;border-top-color: #dd9933 !important;border-bottom-color: #dd9933 !important;}”][vc_text_separator title=”” i_icon_fontawesome=”fa fa-headphones” i_color=”custom” color=”custom” border_width=”2″ add_icon=”true” accent_color=”#dd9933″ i_custom_color=”#dd9933″ css=”.vc_custom_1539456073855{margin-top: 0px !important;margin-bottom: 0px !important;border-top-width: 0px !important;border-bottom-width: 0px !important;padding-top: 0px !important;padding-bottom: 0px !important;}”][vc_column_text css=”.vc_custom_1539714693060{margin-bottom: 0px !important;border-bottom-width: 0px !important;padding-bottom: 5px !important;}”]

Conference calls drama

[/vc_column_text][vc_column_text css=”.vc_custom_1539713519324{margin-top: 0px !important;border-top-width: 0px !important;padding-top: 0px !important;}”]

-Znasz to uczucie, kiedy czekasz ponad 15 minut jak ostatni osioł, zanim dołączą się wszyscy uczestnicy konferencji?

– Albo, kiedy musisz powtarzać całą dotychczasową rozmowę podłączającym się po czasie spóźnialskim?

-Frustruje Cię to ile czasu tracisz podczas tych rozmów?

-Czujesz, że nie masz czasu pracować, bo cały czas musisz uczestniczyć w nieproduktywnych conference calls?

[/vc_column_text][vc_column_text css=”.vc_custom_1539703721253{margin-bottom: 0px !important;border-bottom-width: 0px !important;padding-bottom: 5px !important;}”]Zobacz parodię, którą znalazłam na You Tube. Jest przezabawna i przy tym niesamowicie prawdziwa…[/vc_column_text][vc_video link=”https://www.youtube.com/watch?v=JMOOG7rWTPg”][vc_column_text]Wideo i telekonferencje to istna plaga współczesnych korporacji. Kalendarze pracowników biurowych zawalone sąpo brzegi bezużytecznymi, czas marnotrawiącymi wirtualnymi spotkaniami, z których najczęściej wynosi się bardzo mało wartości. Szczerze przyznaję, że mam na nie alergię.[/vc_column_text][vc_column_text]Widzę jak wielu pracowników firm, dla której pracuję jest zawalona po uszy spotkaniami i większość dnia roboczego spędza właśnie na uczestniczeniu w wideokonferencjach…a po godzinach nadrabia z pracą. Narzędzie, które miało oszczędzić czas spędzony na dojazdach, niewykorzystywany z głową, zamienia się w największego pożeracza czasu.[/vc_column_text][vc_column_text css=”.vc_custom_1539703895358{margin-bottom: 0px !important;border-bottom-width: 0px !important;padding-bottom: 0px !important;}”]

Poniżej kilka wskazówek, które pomogą Ci wywinąć się z tych zjadaczy czasu, albo przynajmniej sprawić, że będą o wiele bardziej produktywne.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row gap=”20″ equal_height=”yes” content_placement=”middle”][vc_column css=”.vc_custom_1539444241209{padding-top: 20px !important;padding-bottom: 10px !important;background-color: #dd9933 !important;}”][vc_custom_heading text=” 1. Jeśli jesteś organizatorem tele/wideokonferencji” font_container=”tag:h2|font_size:30|text_align:left|color:%23ffffff” use_theme_fonts=”yes” css=”.vc_custom_1539463479510{margin-top: 0px !important;border-top-width: 0px !important;border-bottom-width: 0px !important;padding-top: 0px !important;padding-right: 25px !important;padding-bottom: 0px !important;padding-left: 25px !important;}”][vc_separator color=”custom” style=”shadow” border_width=”2″ accent_color=”#dd9933″ css=”.vc_custom_1539437190226{margin-bottom: 0px !important;border-bottom-width: 0px !important;padding-bottom: 5px !important;}”][/vc_column][/vc_row][vc_row gap=”20″ equal_height=”yes” content_placement=”middle”][vc_column css=”.vc_custom_1539368860364{border-top-width: 2px !important;border-right-width: 2px !important;border-bottom-width: 2px !important;border-left-width: 2px !important;padding-top: 50px !important;padding-bottom: 50px !important;border-left-color: #dd9933 !important;border-left-style: none !important;border-right-color: #dd9933 !important;border-right-style: none !important;border-top-color: #dd9933 !important;border-top-style: none !important;border-bottom-color: #dd9933 !important;border-bottom-style: none !important;}”][vc_column_text css=”.vc_custom_1552039419454{padding-right: 0px !important;padding-left: 0px !important;}”]1. Odwołaj kolejną konferencję!

 

Tak jak piszą w świetnej książce „Rework” (David Heinemeier Hansson and Jason Fried)–jeśli konferencja nie jest absolutnie konieczna, zaoszczędź wszystkim czasu i frustracji i odwołaj ją.

Szczerze polecam tę książkę, to świetna pozycja, która wywraca do góry nogami utarte schematy, którymi kierujemy się w pracy i biznesie.

Spotkania twarzą w twarz są zwykle mało produktywne, nie wspominając już o telekonferencjach, gdzie wszystko zwykle się opóźnia przez problemy techniczne i spóźnialskich uczestników.[/vc_column_text][vc_column_text css=”.vc_custom_1539713575158{padding-right: 0px !important;padding-left: 0px !important;}”]Planuj conference calls tylko, kiedy są absolutnie potrzebne. Unikaj jak ognia wysyłania zaproszeń powtarzających się np. na cotygodniową telekonferencję (recurrent, weekly calls) w celu zebraniu update’u od osób np. zaangażowanych w projekt, który realizujecie razem. Jak widzę takie zaproszenie w mojej skrzynce od razu robi mi się ciepło…To wielka strata czasu! Może wystarczy zbiorowy e-mail?

Albo telefon do konkretnej osoby, która zajmowała się konkretnym punktem projektu i od której potrzebne są informacje? Po co angażować pozostałych uczestników?[/vc_column_text][vc_column_text css=”.vc_custom_1539704311303{padding-right: 0px !important;padding-left: 0px !important;}”]2. Wyznaczaj skrupulatnie czas.

 

Jeśli to, co chcesz przekazać nie powinno zająć więcej niż 15 minut nie zajmuj całej godziny w kalendarzu. To tylko zachęci spóźnialskich do spóźnienia się i niepotrzebnie przeciągniesz konferencję. Krótko i na temat. Keep it short and sweet! Dodaj notkę do uczestników, że rozmowa będzie krótka i prosisz, aby wszyscy podłączyli się na czas.[/vc_column_text][vc_column_text css=”.vc_custom_1539445238979{padding-right: 0px !important;padding-left: 0px !important;}”]3. Zastanów się kogo zaprosić

 

Zapraszaj tylko najniezbędniejsze osoby, bezpośrednio zaangażowane w projekt, unikaj bezczynnych widzów i słuchaczy, to strata czasu dla nich, jak i dla Ciebie.[/vc_column_text][vc_column_text css=”.vc_custom_1552039432190{padding-right: 0px !important;padding-left: 0px !important;}”]Np.

Dear all,

I’ve scheduled a brief conference call to quickly discuss the following project points. It’s a 20-minute call so please make sure you connect on time.

 

  1. The feasibility of the project, the limitations and things to take into consideration @Giovanni, could you please prepare an overview?
  2. The partner management and pricing @ Sarah, this one is for you.
  3. The coordination plan @ Kamil, please prepare an initial draft in bullet points.

[/vc_column_text][vc_single_image image=”5176″ img_size=”large” alignment=”center”][vc_column_text css=”.vc_custom_1552039351221{padding-right: 0px !important;padding-left: 0px !important;}”]4. Wyślij podsumowanie

 

Po rozmowie dobrą praktyką jest wysłanie krótkiego maila z zadaniami na przyszły tydzień, żeby każdy wiedział, co ma robić.

Jeszcze lepszym pomysłem jest założenie folderu na Google Drive i udostępnienie go uczestnikom, w którym zapisywane będą ważne informacje, przemyślenia związane z projektem, jak  i otwarte kwestie. Wystarczy mieć konto mailowe na Gmail.com

 

Podczas rozmowy warto wpisywać notatki i zanotować i przydzielić otwarte kwestie, przez co nie będziesz musiał wysyłać maila streszczającego po rozmowie, wszystko będzie już gotowe i w jednym miejscu.

 

Google drive to istna rewolucja, używam go i w pracy i w życiu prywatnym. Co najbardziej w nim cenie jest to, że wszystko to, co wpisuje w dokumenty zostaje automatycznie zapisane i nie muszę martwić się tak jak np. w Excelu, że jak zawiesi mi się komputer i nie zdążyłam zapisać mojej pracy,  tracę wszystko. Do tego wszyscy mają dostęp do dokumentu, przez to nie trzeba wysyłać i prosić się o przesłanie zaktualizowanego dokumentu Excel przez poszczególnych uczestników projektu.  Wszyscy mogą pracować na jednym dokumencie w tym samym czasie.[/vc_column_text][vc_custom_heading text=”2. Jeśli jesteś odbiorcą zaproszeń na conference calls” font_container=”tag:h2|font_size:30|text_align:left|color:%23ffffff” use_theme_fonts=”yes” css=”.vc_custom_1539715499565{margin-top: 0px !important;border-top-width: 0px !important;border-bottom-width: 0px !important;padding-top: 20px !important;padding-right: 25px !important;padding-bottom: 20px !important;padding-left: 25px !important;background-color: #dd9933 !important;}”][vc_separator color=”custom” border_width=”2″ el_width=”20″ accent_color=”#dd9933″ css=”.vc_custom_1478012122227{margin-bottom: 15px !important;}”][vc_column_text css=”.vc_custom_1539448017064{padding-right: 25px !important;padding-left: 25px !important;}”]

Jak przetrwać conference call jako uczestnik, moje sprawdzone sposoby 🙂

[/vc_column_text][vc_column_text css=”.vc_custom_1539704297277{padding-right: 25px !important;padding-left: 25px !important;}”]1.Wymigaj się z konferencji, w których nie jest konieczna Twoja obecność.

 

  1. Napisz, że masz inną ważną sprawę w tym czasie, która absolutnie wymaga Twojej obecności.Oto przykłady kilku działających wymówek„I’m very sorry, but I have some urgent matters to attend to. I will make sure Tom fills me in after the meeting”„I’m afraid I have another conference call at the same time that I cannot reschedule, but I’m sure you will manage without me. Should you need my input please drop me an email after the conference”.

[/vc_column_text][vc_column_text css=”.vc_custom_1539448216012{padding-right: 25px !important;padding-left: 25px !important;}”]Nie możesz się wymigać? A wiesz, że będziesz tylko siedział i biernie słuchał?[/vc_column_text][vc_column_text css=”.vc_custom_1552039488272{padding-right: 25px !important;padding-left: 25px !important;}”]2. Koniecznie przynieś swój laptop do salki konferencyjnej 

 

Nie włączaj kamerki i w czasie gdy jest  przestój, bądź gdy nie jest wymagane abyś zabierał głos wycisz mikrofon (put the microfon on mute) i odpowiadaj na maile, bądź cokolwiek innego co popchnie Twoją pracę do przodu.

 

Czekasz 10 minut na spóźnialskich?

Zamiast brać udział w przedłużającym się small talk’u powiedz:

It looks like we need to wait a few minutes for others. I’ll be right back

i zajmij się czymś użytecznym.

 

Jeśli zapytają Cię, dlaczego nie masz podłączonej kamerki możesz powiedzieć, że gdy ją włączasz automatycznie pogarsza Ci się jakość audio i słabo słyszysz użytkowników. To takie white lie (niewinne, białe kłamstwo), które naprawdę zaoszczędzi Ci czas. Uwierz mi nikt nie musi oglądać Twojej znudzonej twarzy jeśli nie bierzesz aktywnego udziału w konferencji. Możesz powiedzieć:

„I’m sorry, the wi-fi is very poor today, every time I switch on the webcam I can’t hear anyone”. 

 

Jeśli ni z gruszki, ni z pietruszki usłyszysz swoje imię i domyślasz się, że zadano Ci pytanie, ale go nie usłyszałeś, możesz zapytać.

“I’m sorry the audio is breaking up (przerywa), I didn’t get the entire question, could you please repeat it?”[/vc_column_text][vc_single_image image=”5176″ img_size=”full” alignment=”center”][vc_column_text css=”.vc_custom_1539463732345{padding-right: 25px !important;padding-left: 25px !important;}”]3. Odwołaj jeśli nie odrobiłeś lekcji.

 

Jeśli Twój wkład (input) jest konieczny w konferencji tj. opiera się na nim cała konferencja i jeśli nie zdążyłeś się przygotować odwołaj ją albo poproś o przełożenie na konkretny dzień. Nie ma nic gorszego dla uczestników, którzy przerwali pracę, aby się podłączyć do rozmowy  tylko po to, aby się dowiedzieć, że nie wniesie żadnej wartości, a jedynie trochę small talk’u. Nie wiem jak Was, ale mnie to doprowadza do szewskiej pasji.[/vc_column_text][vc_row_inner][vc_column_inner width=”1/2″][vc_single_image image=”4862″ img_size=”large” alignment=”center”][/vc_column_inner][vc_column_inner width=”1/2″][vc_column_text css=”.vc_custom_1539704399365{margin-bottom: 0px !important;border-bottom-width: 0px !important;padding-right: 25px !important;padding-bottom: 0px !important;padding-left: 25px !important;}”]4. Keep everyone updated

 

Po rozmowie wyślij uczestnikom krótkiego maila albo wstaw w plan projektu zadania do zrobienia, aby wszyscy wiedzieli co mają robić. Unikniesz wtedy sytuacji w której łączysz się na kolejną rozmowę i uczestnicy są nieprzygotowani – it’s a waste of time! Tak jak pisałam w punkcie 4 powyżej Google Drive jest rewelacyjnym narzędziem na dzielenie się planami projektów i dokumentami.[/vc_column_text][/vc_column_inner][/vc_row_inner][vc_column_text css=”.vc_custom_1552039768364{margin-bottom: 0px !important;border-bottom-width: 0px !important;padding-right: 25px !important;padding-bottom: 0px !important;padding-left: 25px !important;}”]5. Ogarnij sprawy techniczne

 

Jeśli będziesz się udzielał podczas konferencji, upewnij się, że jesteś juz zalogowany i gotowy conajmniej 5 minut przed rozpoczęciem rozmowy. Sprawdź czy nie potrzebujesz ściągnąć jakiś wtyczek, Twój mikron i głośnik działa, a kamerka nie odmawia posłuszeństwa. Niestety technika często zawodzi, więc nie zostawiaj sobie sprawdzenia wszystkiego na ostatnia minutę, szczególnie jeśli konferencja jest ważna. Czekanie, aż ktoś podłączy audio i ustawi mikrofon podczas konferencji jest mega ale to mega wkurzające!

W pracy prowadzę rozmowy rekrutacyjne przez Webex. Cały czs mnie zaskakuje, ile osób loguje się na rozmowę i przez conajmniej 5 minut walczy z mikrofonem, bo nie sprawdziła sprzętu przed rozmową. Jest to bardzo nieporofesjonalne.[/vc_column_text][vc_row_inner][vc_column_inner][vc_column_text]

A Ty jakie masz doświadczenia z conference calls?

[/vc_column_text][/vc_column_inner][vc_row_inner][/vc_row_inner][/vc_row_inner][/vc_column][/vc_row][vc_row css=”.vc_custom_1539374241567{border-radius: 1px !important;}”][vc_column][vc_separator color=”custom” style=”shadow” border_width=”4″ accent_color=”#dd9933″ css=”.vc_custom_1539434753486{margin-top: 0px !important;margin-bottom: 0px !important;border-top-width: 0px !important;border-bottom-width: 0px !important;padding-top: 0px !important;padding-bottom: 0px !important;}”][vc_column_text css=”.vc_custom_1539435638580{margin-top: 0px !important;margin-bottom: 0px !important;border-top-width: 0px !important;border-bottom-width: 0px !important;padding-top: 0px !important;padding-bottom: 0px !important;}”]

Dobra, ale co dalej?

Jeśli Twój angielski wymaga podszlifowania, mogę Ci w tym pomóc!

Sekretem nauki języka obcego jest systematyczność. Codziennie mały kroczek to wielki skok w skali roku.

Pamiętaj: Little steps, big results!

[/vc_column_text][vc_separator color=”custom” style=”dotted” border_width=”4″ el_width=”40″ accent_color=”#dd9933″][vc_icon icon_fontawesome=”fa fa-instagram” color=”custom” size=”xl” align=”center” custom_color=”#520041″ link=”url:https%3A%2F%2Fwww.instagram.com%2Fenglishlikeapro.pl%2F||target:%20_blank|” css=”.vc_custom_1539436275512{margin-top: 2px !important;margin-bottom: 0px !important;border-top-width: 2px !important;border-bottom-width: 0px !important;padding-top: 2px !important;padding-bottom: 5px !important;}”][vc_column_text css=”.vc_custom_1539441525956{margin-top: 2px !important;border-top-width: 2px !important;padding-top: 10px !important;}”]- Wskakuj na mojego Instagram’a. Wystarczy 5 minut dziennie, aby nauczyć się czegoś nowego.

CODZIENNIE RANO znajdziesz nowe,  krótkie relacje:

[/vc_column_text][vc_separator color=”custom” style=”shadow” accent_color=”#dd9933″ css=”.vc_custom_1539436031827{margin-top: 0px !important;margin-bottom: 0px !important;border-top-width: 0px !important;border-bottom-width: 0px !important;padding-top: 0px !important;padding-bottom: 5px !important;}”][vc_single_image image=”5233″ img_size=”full” alignment=”center” style=”vc_box_shadow_3d” onclick=”custom_link” link=”https://www.instagram.com/englishlikeapro.pl/” css=”.vc_custom_1539435947877{margin-top: 0px !important;margin-bottom: 0px !important;border-top-width: 0px !important;border-bottom-width: 0px !important;padding-top: 0px !important;padding-bottom: 0px !important;}”][vc_column_text css=”.vc_custom_1539435705254{margin-top: 0px !important;margin-bottom: 10px !important;border-top-width: 10px !important;border-bottom-width: 10px !important;padding-top: 20px !important;padding-right: 15px !important;padding-bottom: 20px !important;padding-left: 15px !important;background-color: #fff97c !important;background-position: center !important;background-repeat: no-repeat !important;background-size: cover !important;}”]

Business Phrase Monday- praktyczne zwroty przydatne w pracy, wymowa i przykłady.

Ask Me A Question Tuesday- odpowiadam na Twoje pytania związane z Business English.

Speak up Wednesday-  ucz się ze mną wymowy, ćwicz i nabieraj pewności w mówieniu.

Mistake Thursday- rozbrajam często robione błędy, które nie wiesz, że robisz!

Casual Friday- nieformalne frazy, które możesz użyć z kolegami w pracy jak i poza biurem.

Chill Saturday, Sunday Fun Day- słownictwo życia codziennego, powiązane z odpoczynkiem, jedzeniem i podróżami.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row css=”.vc_custom_1539434670913{border-radius: 30px !important;}”][vc_column width=”1/2″][vc_separator color=”custom” style=”shadow” accent_color=”#dd9933″ css=”.vc_custom_1539436092812{margin-top: 0px !important;border-top-width: 0px !important;padding-top: 0px !important;}”][vc_icon icon_fontawesome=”fa fa-facebook-square” color=”custom” size=”xl” align=”center” custom_color=”#520041″ link=”url:https%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2FKursy-Business-Englishpl-700568307002768%2F||target:%20_blank|” css=”.vc_custom_1539436144649{margin-top: 0px !important;margin-bottom: 2px !important;border-top-width: 0px !important;border-bottom-width: 2px !important;padding-top: 0px !important;padding-bottom: 2px !important;}”][vc_column_text css=”.vc_custom_1539435748461{margin-bottom: 0px !important;border-bottom-width: 0px !important;padding-bottom: 0px !important;}”]– Polub stronę Kursy Business English.pl na Facebooku, aby nie przegapić nowych poradników i materiałów.[/vc_column_text][vc_facebook type=”button_count”][/vc_column][vc_column width=”1/2″][vc_separator color=”custom” style=”shadow” accent_color=”#dd9933″][vc_icon icon_fontawesome=”fa fa-gift” color=”custom” size=”xl” align=”center” custom_color=”#520041″ link=”url:http%3A%2F%2Fenglishlikeapro.pl%2Fbusinessenglishslownictwo%2F||target:%20_blank|” css=”.vc_custom_1539436208903{margin-top: 0px !important;margin-bottom: 2px !important;border-top-width: 0px !important;border-bottom-width: 2px !important;padding-top: 0px !important;padding-bottom: 2px !important;}”][vc_column_text]- Wskocz tutaj jeśli jeszcze nie korzystasz z darmowych materiałów, które przygotowałam.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/2″][vc_icon icon_fontawesome=”fa fa-envelope-open” color=”custom” size=”xl” align=”center” custom_color=”#eca71c” link=”url:http%3A%2F%2Fenglishlikeapro.pl%2Fbusinessenglishslownictwo%2F||target:%20_blank|” css=”.vc_custom_1539436231898{margin-top: 0px !important;margin-bottom: 2px !important;border-top-width: 0px !important;border-bottom-width: 2px !important;padding-top: 0px !important;padding-bottom: 2px !important;}”][vc_column_text css=”.vc_custom_1539440967583{margin-bottom: 0px !important;border-bottom-width: 0px !important;padding-top: 5px !important;padding-bottom: 0px !important;}”]– Zapisz się na Biznesowy Newsletter, bo tylko z moimi subskrybentami dzielę się najlepszymi smaczkami.[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/2″][vc_icon icon_fontawesome=”fa fa-comments” color=”custom” size=”xl” align=”center” custom_color=”#eca71c” link=”url:https%3A%2F%2Fwww.instagram.com%2Fenglishlikeapro.pl%2F||target:%20_blank|” css=”.vc_custom_1539371984607{margin-top: 0px !important;margin-bottom: 2px !important;border-top-width: 0px !important;border-bottom-width: 2px !important;padding-top: 0px !important;padding-bottom: 2px !important;}”][vc_column_text css=”.vc_custom_1539440977715{margin-bottom: 0px !important;border-bottom-width: 0px !important;padding-bottom: 0px !important;}”]- Jeśli masz jakieś pytanie koniecznie zostaw je w komentarzu a na pewno Ci odpowiem!

                             [/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row css=”.vc_custom_1539440855185{padding-top: 0px !important;padding-bottom: 0px !important;}”][vc_column css=”.vc_custom_1539440867245{padding-top: 0px !important;padding-bottom: 0px !important;}”][vc_text_separator title=”” i_icon_fontawesome=”fa fa-telegram” i_color=”custom” color=”custom” border_width=”2″ add_icon=”true” accent_color=”#dd9933″ i_custom_color=”#dd9933″ css=”.vc_custom_1539440915945{margin-top: 0px !important;margin-bottom: 0px !important;border-top-width: 0px !important;border-bottom-width: 0px !important;padding-top: 0px !important;padding-bottom: 0px !important;}”][vc_column_text css=”.vc_custom_1539715597142{margin-top: 0px !important;margin-bottom: 0px !important;border-top-width: 0px !important;border-bottom-width: 0px !important;padding-top: 0px !important;padding-bottom: 0px !important;}”]

Jeśli jest coś, o czym chętnie byś przeczytał zostaw komentarz, będzie to dla mnie cenną wskazówką, aby cały czas ulepszać to miejsce!

                              A jak Ty znosisz conference calls?

[/vc_column_text][vc_single_image image=”5258″ img_size=”350×120″ alignment=”center” css=”.vc_custom_1539440928305{margin-top: 0px !important;margin-bottom: 0px !important;border-top-width: 0px !important;border-bottom-width: 0px !important;padding-top: 0px !important;padding-bottom: 0px !important;}”][vc_text_separator title=”” i_icon_fontawesome=”fa fa-commenting” i_color=”custom” color=”custom” border_width=”2″ add_icon=”true” accent_color=”#dd9933″ i_custom_color=”#dd9933″][/vc_column][/vc_row]

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Scroll to Top